+36/20 662 8442

-10 kg fogyás rost-fehérje diétával – mintaétrenddel

Több mint 10 kg-tól szeretnél megszabadulni? Nos, nem kis dologra vállalkoztál, de ha már eldöntötted, hogy leadod, amit cipelsz, ne visszakozz. Ne feledd: minden agyban dől el! Mi pedig segítünk, hogyan fuss neki, hogy könnyebben állj át egy új életvitelre, mire alapozd új étkezési szokásaidat!

Először is kezdjük a szemlélet váltás alapjaival

Soha ne azt nézd, mit nem ehetsz. Ilyen esetekben ugyanis az agy átáll a szelektív információ feldolgozásra, és hiába ismételgeted, „nem eszem menzás piskótát csoki öntettel” – a „nem”-et értelmezhetetlennek fogja venni, és addig gyötri minden érzékszervedet, míg a bárányfelhőket is piskótának fogod nézni! Így előzd be, és építs fel egy rendszert, ami könnyen véghez vihető, és nem csak egészséges, de fogyaszt is.

Nincs új a nap alatt

Emeld étrendedben a rost és a fehérje arányát a szénhidrátok és a zsírok kárára. És máris kezedben a tartós és hatékony súlyvesztés kulcsa a rost-fehérje diéta! A diéta egyik legjobb tulajdonsága, hogy szigorúbb változatával, vagyis ha kerülöd teljes mértékben a finomított szénhidrátok fogyasztását, akkor egy hét alatt akár 4-5 kilótól is megszabadulhatsz. Mindezt pedig mértékkel fogyasztva, garantálja, hogy elkerülheted a yoyo effektust.

Miért a rost és miért a fehérje?

A kúra során az étrend megemelt rosttartalma nagyban hozzájárul a bélműködés javulásához, így fokozva az anyagcserét, ezzel a zsírbontást és a méregtelenítést. A viszonylag magasabb fehérjetartalom a zsírbontás kémiai folyamatában játszik nélkülözhetetlen szerepet, mindeközben segít abban, hogy a fogyókúra során a test (elégséges testmozgás mellett) ne izom, hanem bizonyosan zsírszövetet használjon fel a tartalékaiból. Így lehetséges, hogy az úszógumik tűnjenek el, és ne a kemény munkával felépített izomkötegek.

A mértékletességet a kúra alatt nem csak az étrend minőségi javításában, de a mennyiség jobb elosztásában is meg kell reformálni. Oszd el a napi ételadagodat 5 részre, és ezzel folyamatosan szinten tartod az anyagcserédet. Ugyanakkor a vércukrod sem fog ingadozni, amivel elkerülheted a falási rohamokat, és nyugodtan mehetsz edzeni is! Elegendő testmozgással eleinte 1,5-2,5 kilótól is megszabadulhatsz. Feltétlenül gondoskodj a megfelelő minőségű és mennyiségű folyadékfogyasztásól!

1. nap

Reggeli: egy pohár fitnesz gabonapehely zsírszegény tejjel készítve, amihez adhatsz aszalt gyümölcsöt, és fogyaszthatsz mell elegendő teát vagy kávét.
Tízórai: egy darab, vagy bő maréknyi gyümölcs
Ebéd: 15-20 dkg grillezett sovány hús, vele sült cukkini, paradicsom 
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék
Vacsora: zöld saláta főtt tojással, teljes kiőrlésű pirítósból készült fokhagymás kenyér kockák

2. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamell sonka, tetszés szerinti zöld köret vagy retek, paradicsom
Tízórai: egy szelet sajt almával
Ebéd: tonhalas spagetti zöldfűszeres körítéssel
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék
Vacsora: tetszőleges saláta. Pirított pulykamell sonka csíkokkal

3. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű gabonapehely, egy marék apróra vágott csonthéjas gyümölccsel, tetszőlegesen tejjel vagy joghurttal leöntve
Tízórai: 1 narancs
Ebéd: mentás zöldborsó krémleves, kemény tojáskockákkal
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék 
Vacsora: mozzarellával töltött grillezett paradicsom, pestoval

4. nap

Reggeli: tojásrántotta, teljes kiőrlésű kenyér, tetszőleges zöldsaláta vagy savanyúság
Tízórai: dió aszalt szilvába töltve
Ebéd: pulykamell sonkás szendvics barna kenyérből, sok-sok zöldséggel
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék
Vacsora: gyümölcssaláta, vanília fagylalt

5. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű kenyér szárazra sült baconnel és paradicsommal, bazsalikommal
Tízórai: kivisaláta mandarinnal és málnával
Ebéd: 15-20 dkg sült hal, héjában sült burgonyával és kovászos uborkával 
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék
Vacsora: párolt savanyú káposzta és 15 dkg flekken

6. nap

Reggeli: zöldfűszeres tojásrántotta, tortillába tekerve
Tízórai: reszelt sárgarépa, almával és mandarinnal
Ebéd: cukkinilecsó virslivel és teljes kiőrlésű kenyérrel
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék
Vacsora: wokban pirított csirke, zöldségekkel

7. nap

Reggeli: müzli almával és narancslével
Tízórai: 1 körte
Ebéd: grillezett sajt zöldsalátával és teljes kiőrlésű kenyérrel 
Uzsonna: élőflórás joghurt, 1tk. rostkeverék 
Vacsora: hagymás bab teljes kiőrlésű kenyérrel

Forrás: http://fitnesslife.hu/10-kg-fogyas-rost-feherje-dietaval-mintaetrendel.html/2

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted:

Hozzászólás