+36/20 662 8442

Gyakori hibák a guggolásnál!

2016-09-01 / Edzés

guggolás

Gyakori hibák a guggolásnál!

Amikor a méret, erő, szimmetria, gyorsaság fejlesztésére kerül sor-vagy hogy a feneked kitöltse feszesen a farmerodat-a guggolás lesz a legfontosabb darabja az eszköztáradnak.

A guggolás nagyszerű gyakorlat, és ha nem végzed rendszeresen, akkor az erő és az atletikus fizikum fejlődését áldozod fel. Mivel a guggolásnak magas a metabolikus igénye, így akik rendszeresen végzik ezt a gyakorlatot, azt vehetik észre hogy izmosodnak, és mindemellett zsírt vesztenek mindenhonnan. Nézzünk meg négy lehetséges hibát, melyeket érdemes elkerülni, és megnézzük hogyan tudjuk kijavítani őket, maximalizálva ezzel a teljesítményedet ebben az alapgyakorlatban.

1. KIVEZETÉS
Elindítani a guggolást a keretből nem egy vasárnapi séta. Olyan rövidnek és hatékonynak kell lennie, amilyen csak lehet. Ahelyett hogy felesleges plusz lépésekkel kiviteleznéd a gyakorlatot, dolgozz azon hogy ez mindössze néhány lépés legyen.
Emeld ki a súlyt a keretből, meggyőződve hogy a rúd stabilan helyezkedik el, majd lépj egyet mindkét lábaddal oda ahol a guggoló állásod elhelyezkedik. Néha szükséges egy harmadik lépés is hogy a megfelelő állást felvedd. Tedd hatékonyabbá a kivezetésedet, hogy a lehető legtöbb energiát a guggolásba tudd fektetni.

2. MÉLYSÉG
Hogy kihasználd a gyakorlat minden előnyét, a mozdulatsort teljes terjedelmében kell végezned. Ez azt jelenti, hogy a térdvonal alá kell guggolni. Sokaknak ezt több időbe telik megtanulni kivitelezni, de dolgozni kell rajta, ugyanis ez a legjobb módja hogy kíméljük a térdünket.
A guggolás, mint minden erőemelő gyakorlat, egy készség. Ahhoz hogy tökéletesítsd ezt a készséget, minden egyes ismétlést a teljes mélység elérésével végezz, a legelső bemelegítő ismétléstől kezdve a legutolsóig. Alkalmazz megfelelő súlyt ahhoz, hogy minden ismétlést szabályosan tudj végrehajtani, ugyanis a mozdulatsor csak úgy lesz tökéletes, ha maga a gyakorlása is minőségi és nem mennyiségi.

3. LEENGEDÉSI SEBESSÉG
A legtöbb sportoló tisztában van a folyamatosan azonos mélységbe való guggolás fontosságával. Ami legtöbbször a tapasztaltak figyelmét is elkerüli, az a végrehajtás gyorsasága. Figyelj arra, hogy a leeresztés folyamata mindig azonos sebességgel történjen, még akkor is amikor növeled a súlyt. Találj egy megfelelő sebességet, és alkalmazd azt minden egyes edzésen, minden egyes ismétlésnél.

4. FESZES TARTÁS
Mereven kell tartanod a törzsedet, és feszesnek kell lenned tetőtől talpig-váll, törzs, farizmok. Bármilyen csökkenés a feszességből, a húzóerő csökkenéséhez vezet, amit a súlyzón alkalmazhattál volna.

Figyelj oda erre a négy fontos elemre, és kerüld el az ezekben rejlő hibalehetőségeket. Ha ez megvan, akkor már csak figyeld, hogy nő a teljesítményed hétről hétre.

Forrás:TEAM BLADE SPORT

Szmetana Krisztina vagyok, személyi edző. Szeretnék a segítséged lenni céljaid elérésében. Személyi edzői szakértelmem és tapasztalatom segítségével, rövid idő alatt látványos és mérhető eredményeket fogsz tudni felmutatni. Megújult honlapom is partnered lesz ebben. Megteszek mindent, hogy megújult személyi edzői honlapomon minden értékes információhoz hozzá tudjál jutni.

Forrás: www.bodybuildingbolt.hu

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted:

Hozzászólás