Súlyzós edzés személyi edzővel

sulyzos-edzes

Súlyzós edzés hatékonysága

Személyi edző tanácsa

Minden súlyzós edzés megkezdése előtt melegíts be.
A pulzusszámod növelésére kardió jellegű mozgással tudsz bemelegíteni.
Az ízületek átmozgatása pedig gimnasztikai gyakorlat sorral történjen.
A gyakorlatokat biztonságosan, helyesen kivitelezve végezd, figyelj a megfelelő légzés technikára is.
Ha úgy érzed szükséged van a személyi edző segítségére, keress meg elérhetőségeim egyikén.

Súlyzós edzés személyi edzővel

A súlyzós edzés élettani hatásairól már olvashattál sok helyen.  Mivel hatása igen sokoldalú, ezért személyi edzőként maximális preferálom, így az edzéstervben mindenképpen szerepel, amennyiben célod az izomtömeg, az erő-állóképesség növelése, vagy a test zsírszázalék csökkentése.

Mint az előnyök felsorolásából kitűnik, egy jó személyi edző nem hagyhatja el a súlyzós edzést egy diétás vagy formáló program során. Ha a súlyzós edzés elmarad, esetleg a súlyzós edzés helyett kardióra esik a választás, a test ellaposodik, “puha” lesz. Lógni kezd a bőr pl. a popsin, a felkaron.

Az izmok hiánya miatt az alapanyagcsere lelassul, mely megnehezíti a további fogyást (több izom, több tápanyagot tud felvenni). Ezeket a változásokat a személyi edző észreveszi, reagál és változtat az edzésterveden! A súlyzós edzések biztosítják az izmok fenntartását, hiszen ha nem stimuláljuk őket, úgy hiszik nincs rájuk szükségünk és a test leépíti azokat.

A tudatos edzéstervezésben, személyi edződnek mindig szem előtt kell tartania néhány alapelvet, amelyek nélkül hosszútávon nem érhetünk el számottevő eredményeket. Ezek közül az egyik legfontosabb, a megfelelő időpontban bekövetkező optimális edzésingerre vonatkozó alapelv, a szuperkompenzáció eleve.

A szuperkompenzáció lényege, hogy az edzések következtében a szervezetünkben bekövetkező fejlődés létrejöttéhez folyamatosan növekvő nagyságú ingerekre van szükség, melyre testünk a megfelelő alkalmazkodási folyamatokkal reagál. Ha szervezetünket mindig azonos mértékű terhelés éri, a kezdeti fejlődés megtorpan. Ezzel szemben az optimális mértékű, fokozatosan növekvő ingerek folyamatos fejlődésre késztetik testünket, azonban a túl erős ingerek túledzettséget okoznak.

Hogy is zajlik ez a szuperkompenzáció?

Minden edzés egy stressz hatás, vagyis leépítő (katabolikus) folyamatot jelent testünk számára: energiaraktáraink kimerülnek, az igénybe vett izmok elfáradnak, vérünkben kisebb-nagyobb mennyiségű anyagcsere termék halmozódik fel. Ha edzéseinket megfelelő pihenés és megfelelő mennyiségű és minőségű táplálkozás követni, testünkben beindulnak a felépítő (anabolikus) folyamatok, amelyekkel szervezetünk bebiztosítja magát a következő terhelésre.

Kérdésed van a személyi edzőhöz?

Itt megteheted. Kérdezz bátran.

    A súlyzós edzés élettani hatásai:

    male-silhouette-variant-showing-muscles Nő az izomerő – előnyeit minden élethelyzetben kamatoztathatod

    women-buttockTónusosabbá válik sz egész tested – szép és kerek feneket, kerek vállat, karcsú derekat jelent

    female-waist-reduction Fokozódik a nyugalmi alapanyagcsere – gyorsabb a zsírvesztés

    stretchingMegerősödnek a kötő- és támasztószövetek – csökken a sérülések esélye

    runningJavul a testtartás

    standing-man-silhouette-lifting-dumbbells32Fokozza a csontképződés folyamatát – időskori csontritkulás esélye csökken

    health-careCsökkenti/megszünteti az egyes mozgásszervi betegségek előfordulását

    Személyi edzés privát edzőteremben. Csak Te és a személyi edződ! Budapest legfelszereltebb privát személyi edzőterme. Jelentkezz most!